Fotovänliga små!


Hm ja rubriken både stämmer och inte stämmer, när dom blir hållna blir det rätt bra bilder som ni kan se ovan. Men på golvet är det full rulla, det snurras runt och det flängs hit och dit vilket gör att varken jag eller kameran hänger med. haha! Dom är riktigt charmiga dom här två. Översta tjejen som innan var lite mer försiktig av sig har nu blivit en galning =P busar för fullt nu och är mycket företagsam och framåt. Kul att se utvecklingen, vissa valpar behöver ju lite mer tid. Den större tjejen som är på nedersta två bilderna har alltid varit supersocial och framåt och är det fortfarande. Hon vill gärna gosa och busa med oss människor hela tiden. Nu är dom hela 7 veckor gamla och jag är glad att få haft förmånen att fått följa dom sedan dom endast var några timmar gamla. Nästa vecka flyttar ena valpen så vi ska försöka hinna med en 8 veckors fotografering innan hon åker.

Idag hade jag med mig mina killar in till Janette då det är så kallt ute nu, blir för kallt för dom att sitta i bilen. Dom fick träffa valparna för första gången, dom är ju vana med valpar nu för tiden så det var ingenting. Sigge tycker dom är helfestliga en stund i början och pussar gärna på dem, men sedan får det liksom vara nog med fjanterierna enligt honom. Algot däremot är som jag nämnt innan en liten lekfarbror och tar sig an alla valpar. Ser så roligt ut när han grejar med dom =)  Känns bra inför våran kommande stjärna.

Efter tre jobbnätter vaknade jag halvt däckad runt 12 tiden, slängde i mig lite mat och sedan åkte vi till Sjöbolyckans kennel för fotografering. Efter detta blev det långpromenad i kylan med Janette och hennes hundar, var kyligt och riktigt halt. Funderar på att investera i nya vinterskor, icebug kängor som jag hört mycket gott om och man ska i princip kunna gå obehindrat på is med dom.

Nu ska vi slappa resten av kvällen, hundarna ligger däckade här bredvid mig i soffan.

Höres!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0