Småttingarna 4 veckor!



Här kommer några bilder från förra måndagens bilder på 4 veckors tjejerna hos Sjöbolyckans kennel, fotade dom även igår när dom var 5 veckor men dom bilderna kommer i ett annat inlägg lite senare. Dessa två tjejer är riktigt charmiga, sociala och pussiga, väldigt olika varandra både till utseende och sätt. Första tikvalpen är mindre, lite mer försiktig och inte riktigt lika busig som sin syster, den andra tikvalpen är ett riktigt yrväder och även lite större i storleken, hon är högt och lågt och överallt typ, haha =) Hon är även tingad nu. Kul att se deras utveckling fortsättningsvis.

Annars så händer det inte så värst mycket måste jag säga, inget löp ännu på g med våran kommande valps mamma (förhoppningsvis då är bäst att tillägga) MEN hane är nu bestämt och det blir min kära vän Sara´s Alvin som blir pappa till denna kull, Sara har Alvin på foder från Karin på Callunavias kennel. Sara är en riktig guldklimp och en vän man kan prata om det mesta även om det typ till 98% blir hundar vi pratar om =P Sara är en sån person som inspirerar mig med sina ambitioner och sitt sätt att träna sina hundar hon haft. Älskar att hon visar att havanaisen kan vara annat än enbart sällskapshund.

Alvin då, han är en cool svart/vit kille som är riktigt häftig tycker jag, Sara tävlar med honom i freestyle/htm och rallylydnad med riktigt goda resultat. Han har fått godkända reslutat i Nybörjare/Fortättning/avancerad klass i rallylydnad och även resultat i freestyle klass 1 vilket gör att han fått dessa titlar i sitt stamtavle namn:

FD1 RLD N RLD F RLD A Ängebråten Dandy Bull - Holden
Kolla in Sara och Alvins blogg för bilder på honom: http://nouw.com/flufftassarnas

Jag blev mycket glad när Karin bestämde sig för att använda Alvin till denna kull, jag själv är ju intresserad av främst rallylydnad och vill syssla med detta med kommande hund så att det är en pappa med egenskaperna som passar rallylydnad är ju ett stort plus. Så ni kan tro att både jag, Sara och Karin som är uppfödare ser fram emot detta =)

Annars så har jag en efterlängtad ledig vecka efter en lång jobbhelg. Denna vecka ska vi bara ta det lugnt och umgås med mina killar. Igår hade jag Janette här med valparna och deras mor, så vi fotade dom här hemma hos mig. Men som sagt så kommer dom bilderna i ett annat inlägg =)

 

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0