Ibland blir inte allt enligt plan..

 
Det kan faktiskt bli bättre än man planerat. Det blev inga vintervalpar på Callunavias kennel, jo visst var man besviken men jag visste ju att fler chanser skulle komma inom snar framtid. En dag i slutet av December fick jag ett erbjudande av uppfödare Karin som jag sedan inte kunde motstå, hon undrade då om jag ville ta Manne som är en unghane och testa ha på foder. Först tvekade jag någon sekund då mitt huvud var så inställt på en valp, men ju mer det sjönk in ju mer kände jag att det var lockande. Manne fastnade jag för direkt när jag hälsade på hos Karin i Växjö, var något visst med honom som var behagligt. Sedan efter diskussion med Rickard så bestämde vi oss att testa att ta hem honom. Och här är han nu! Drygt en månad senare och så självklar medlem i familjen. Första två veckorna var en omställning för Manne, men nu är han en så cool hund. Älskar hans temperament så mycket, sen att han är så söt gör ju inte saken sämre =)

Manne är en kille som är född 23 Mars 2016 och kommer från en uppfödare i Danmark som då importerades och var tänkt skulle ut på foder efter att bettet blivit färdigutvecklat. Han är superglad, alert och social, springer fort som vinden och hoppar som en studsboll i luften. Samtidigt är han väldigt behaglig och inte för påträngande i sitt sätt mot folk.Trygg i många miljöer och visst just nu har han lite knäck i lurarna men vad mer kan man förvänta sig av en ungspoling? =P Gillar att terrorisera Sigge som är för snäll att inte säga ifrån, dom två leker på Sigges villkor. Algot är mer bestämd och säger ifrån på skarpen om Manne larvar sig så där är inte Manne lika på. Ett stort plus är att han är väldigt lätt att träna, väldigt sugen och på hela tiden. ÄLSKAR godsaker och mat vilket är ett stort plus enligt mig =) Han blir alldeles tossig när det vankas mat och även när jag går till godisskåpet.

Det var en liten lätt presentation av Manne, men jag tänker mig att försöka uppdatera mer nu när jag har en hund att jobba lite med framåt. Vi ska först och främst få upp kontakten sinsemellan, har anmält oss till allmänlydnadskurs som startar om ca 2 veckor. Det blir spännande och se om han kan samarbeta med andra hundar i närheten.


 
 

Kommentarer
Rebecka Unnersjö
2017-02-18, klockan 22:13:43

Han är helt underbar!! Och superfin. Jag tror ni gjorde helt rätt som valde honom.

Svar: Manne tackar med nospussar! Ja det känns helt och hållet rätt :) han är helt otrolig!
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0