Nattblogg!

Ja det blir ett sent inlägg från mig, nattugglan! Resten av min lilla familj sover sedan länge, efter sista kvällspromenaden brukar dom krypa till kojs både den tvåbenta grabben och dom två lurviga grabbarna. Själv brukar jag inte lägga mig före midnatt, det är ovanligt att jag lägger mig innan.

Det är länge sedan jag bloggade, men idag kikade jag in på min gamla blogg från 2011 och blev inspirerad. Vad mycket jag skrev då och vad mycket jag tränade med hundarna då, skrev flera gånger i veckan om våran träning. Blir tyvärr mindre av den varan nu. Saknar det faktiskt och borde ta mig tid att träna Sigge. Får ta mig i kragen tror jag =)

Idag har jag varit hos Janette och gått på promenad med hennes flock, blev en trevlig skogsrunda med 8 lösa hundar tillsammans. Det är kul att dom alla kommer så bra överens, trots att dom är så olika allihopa.

Efter promenaden blev det bad för Algot, han var så smutsig efter vi gått i skogen så kände att det var lika bra. Fönade honom sedan torr och han blev så fin och mjuk i pälsen. Efteråt kom det bästa enligt Algot, torkad kyckling som belöning =) smaskigt värre!

Imorgon får det bli en skogsrunda med hundarna och kanske ett försök till ett träningspass med Sigge. Han kan behöva det faktiskt, en riktig latmask är han inomhus. Gör något ryck ibland med någon leksak men det blir mindre och mindre, men kanske har det och göra med att han fyller 7 år snart. Han är ingen ungdom längre. Gorma och skälla kan han dock fortfarande ;) haha.


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0