Höst!



Hösten är verkligen här med allt vad den tar med sig, regn/rusk/blåst/svamp/färger/sol osv osv.
Vi var ute igår kväll med killarna och gick en sväng, kameran fick för en gångs skull följa med så några bilder blev det. Försökte ta lite "action" bilder på Sigge och Manne men kameran vill inte alls samarbeta med mig längre när det gäller sådant. Kanske dags att skaffa ett nytt objektiv, detta är VÄLanvänt och har tjänat mig väl faktiskt =)

Förra helgen var jag och Manne på Öland tillsammans med Karin som äger avelsrätten på Manne. Det blev en riktigt lyckad helg kan jag säga då Manne föll domaren i smaken. Han fick excellent med CK (cert kvalitè) och blev bästa Junior för dagen bland både hanar och tikar inom rasen, det slutade med att han fick CERT och blev tredje bästa hane för dagen, bakom två championhanar. Vädret för dagen var väl inte det bästa då himlen bokstavligt talat öppnade sig och det blev paus i alla ringar, men i våra sinnen strålade solen iallafall =P haha
Nästa officiella utställning blir i November i Växjö, blir spännande. Men redan på Söndag ska jag ställa Manne på min brukshundsklubb som anordnar en inofficiell utställning, så det blir bra träning för oss.

Vi har även börjat på rallylydnadskurs och det är superkul verkligen, vi lär oss saker varje gång och får många bra tips. Tanken är att ställa upp på klubbens klubbmästerskap och sedan ska vi träna på under hösten och vintern och kanske starta någon tävling om träningen går som den ska. Manne fullkomligt älskar att träna och han är på hela tiden trots att regnet öst ner på de flesta av kurstillfällena.

Nu ska jag göra mig iordning lite då jag om en stund blir upphämtad av Rebecka, vi ska åka till Ullared en sväng idag för lite shopping.

Höres!
 

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0