Sol tillslut!


Äntligen har vi fått två dagar med sol, kan behövas efter allt regn som varit. Det har i princip regnat varje dag hela September. Har åtminone känts så och enligt någon mätning har det varit väldigt mycket regn.

Ja vad har hänt sedan sist då? Förra helgen var jag och Manne på inofficiell utställning på min hemklubb. Jag visade honom själv denna gång och det gick väldigt bra faktiskt. Han blev BIR (Bäst i Ras) och gick då vidare till gruppfinal där vi blev (BIG 3) alltså trea i gruppen vilket är jätte bra. Är så nöjd med honom så det inte är klokt, inte bara för att han är snygg och fin utan för hans temperament, han är så cool i nästan alla lägen. Kan ha med honom var som helst och han sköter sig med bravur. Han är väldigt lik Algot på det viset när det gäller miljöer, Algot har alltid varit väldigt miljösäker men dock osäker på folk och andra hundar. Fast nu när han blivit äldre märks det att han inte riktigt klarar av nya saker på samma vis som innan, han kan bli lite orolig då även om han ändå sköter sig bra.

Vi har även varit i Ljungby och hälsotestat Manne, det gick också jätte bra och både patella (knäskålar) och ögon såg mycket bra ut så det blev UA i protokollet =) Detta görs då tanken ju är att han ska gå i avel så småningom. Själv skulle jag gärna vilja ha en valp efter honom om några år och det kan nog kanske bli så om allt går vägen =)

Nu blir det en jobb vecka med 5 nätters jobb och det går väl bra det också när man vet att man är ledig hela nästa vecka =)

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0