Hundprylar!

I Torsdags beställde jag hem några nya hundsaker från ekipage.nu, redan idag kom dom. Supersnabb leverans och stort utbud av saker har dom. Toppen bra!

Det var Sigge som fick lite nya saker som är tänkt att han ska ha på fjällvandringen nästa sommar, eller ja han kommer även ha dom innan och efter vandringen men jag ville beställa i tid så jag kan vänja honom.

Först fick han en orange hurtta-jacka (Bild 1, jackan är mer orange i verkligheten än på bilden) den är vattentät. Passade jätte bra, var rädd att den skulle vara för stor men det blev alldeles lagom. Sigge däremot var inte lika glad =P Men han vänjer sig väl.

Sen blev det en blå klövjeväska av märket ruffwear (bild 2), den kostar en del! Men jag tycker det är viktigt med en klövjeväska som sitter bra och belastar rätt ställen på kroppen då han ska gå mycket med den. Den passade honom riktigt bra, så nu ska jag ha den på honom när vi är ute i skogen så han får vänja sig vid den. Sen ska jag börja lägga i små vikter eller foder som det är tänkt att han ska bära på vandringen.

Som en liten extra överaskning hade dom lagt i en bajspåsehållare som man fäster på kopplet, väldigt snällt av dom =) 

Så nu har Sigge så han klarar sig till fjällvandringen. 
 
 


Kommentarer
Janette
2011-12-12, klockan 19:34:01

Hej Lina!

Detta ser ju bara så superbra ut. Blir kanon till vandringen.

Kram!

Rebecka
2011-12-13, klockan 12:00:55

Ser super ut! Fast Sigge ser inte lika nöjd ut... haha!



Får nog gå in där och kika och kanske beställa något till Hugo inför fjällvandringen :)

Rebecka
2011-12-13, klockan 16:24:37

Haha, såg först nu att Algot stod i bakgrunden i bild 2... en rolig min hade han också :P


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0