Ispärlans Black Knight - Algot



Född: 2008-12-03
Ras: Bichon havanais
Storlek: 5,5 kg & ca 27 cm mankhöjd
Uppfödare: Ispärlans Kennel

Min lilla farbror Algot som är född den 3:e December 2008 är verkligen min dröm som blev sann, detta lilla knytt skaffade vi oss när jag behövde honom som mest. Min gamla barndomshund hade precis avlivats och allt kändes bedrövligt, sen kom denna lilla virvelvind in i mitt liv och förändrade allt. Jag är så tacksam för att jag har honom, han är en rolig liten hund med mycket attityd. Han låter sig ingen sätta sig på honom, stora hundar har väldigt stor respekt för Algot vilket jag tycker är jätte bra. Han är liten på jorden med sina 5,5 kg men med väldigt stor personlighet.

Algot är en hund som gillar att göra konster, favoritkonsten är att stå på bakbenen! Några andra trick han kan: Rulla rund, give me five, give me ten, snurr, spinn, slalom, hopp över ben, död hund, sitt fint, dansa, promenera på två ben. Algot och jag tränar även lite agility på väldigt låg nivå, han tycker det är väldigt roligt på hans villkor, han är inte så mycket för balanshindrena och jag har helt och hållet slutat att pressa honom med det. Algot är helt enkelt en perfekt sällskapshund som hänger med på det mesta.

Han är väldigt lätt att ha och göra med, skäller sällan, har aldrig bitit sönder något, knappt aldrig trotsat eller liknande. Han är väldigt anpassningsbar och har lätt att anpassa sig till nya situationer. Fungerar bra med andra hundar och djur, är inte överdrivet förtjust i människor och klappande och kel ska ske på hans villkor, vilket inte gör mig något. Man kan inte annat än att älska denna grabb av hela sitt hjärta =)

Kommentarer
Rebecka
2011-11-17, klockan 23:50:54

Algot i tomteskägg! testar kommentarerna

Carina
2012-06-29, klockan 13:48:21

Låter precis som min havanaishane Nicco, som tyvärr gick bort för några veckor sedan. Visst är de helt underbara?!?! Bara ett fel; man får med sig halva skogen in efter skogspromenaden. Men det kan de ju vara värda. :)

Svar: Åh så tråkigt att din Nicco gått bort. Beklagar!
Ja dom är helt underbara, det är en härlig ras som man inte riktigt kan få nog av. Men jag håller med dig om det där med att man får med sig halva skogen in om man har dom fullpälsade :) Men som du säger så är dom värda det extra arbetet!
linaalgotsigge.blogg.se

Sara
2014-02-04, klockan 07:58:31

Hejsan!
Jag funderar också på att skaffa en bichon havanais och jag undrar vilken färg Algot har? Han har så vacker färg.
/ Sara

Svar: Hej Sara,Vad roligt att du funderar på denna underbara ras, kan nästan lova att du inte kommer ångra dig =)
Algot är trefärgad (svart, vit & grå) Han var mycket mörkare när han var liten och nästan svart/vit då. Det finns ju så många färger hos havanaisen och många färgkombinationer.

Lycka till med ditt eventuella hundköp!
Välkommen in på forumet Bichon.ifokus.se om du har några frågor om rasen, jag är sajtvärd på det forumet.
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0