Tråkiga regniga dag..



Ja idag har inte varit nån kanonrolig dag precis, Rickard och jag åkte in till Värnamo och han köpte nya löparskor då hans har gått sönder. Så nu är han nöjd i allafall. Sen åkte vi och födelsedagsfikade lite hos Rickards mamma.
Hundarna har fått stå ut med en vilodag, men dom har roat sig själva lite med sina leksaker och bråkat lite med varandra. Nu på kvällen blev det lite uppehåll på regnet så då tog jag en liten längre promenad med dom, så nu är dom skapligt nöjda. Igår tränade jag lite på något som Sigge verkligen behöver lära sig och det är "Loss" alltså att släppa något som han håller i. Träningen gick faktiskt bra och han fattade snabbt vad han skulle göra. Busade först upp honom och hade en kamptrasa som jag retade honom lite med tills han bet. Så detta ska vi fortsätta med. Algot kan ju redan detta och är faktiskt mycket duktig på det också =) Sen har jag lärt Sigge "puss", då duttar han med nosen i ansiktet på mig. Detta ska vi träna mer på då det inte sitter till 100% ännu. Men lättlärd är han pojken =)

Nu ska jag slappa och sen är det jobba natt som gäller.

Kommentarer
Humlespunk
2012-04-11, klockan 11:38:17

Jag började lära Spunk "puss" men fick avbryta rätt snabbt eftersom jag höll på att bli näslös. Hon missuppfattade något där...

Kul att det funkar för er :)




KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0