Dötrist!



Ja nu har det verkligen varit dött här på bloggen ett tag, har gått och blivit sjuk och varit halvdö i snart en vecka. Kanske var därför jag var så himla trött förra veckan.

Men det börjar ta sig och jag börjar piggna till, har haft skola i veckan och har haft hemuppgift som jag skickade in idag. Känns skönt att bli färdigt med det och det var väääldigt skönt att vi slapp ha massa lektionstid denna vecka då jag varit sjuk.

Dom stackars hundarna har inte fått mycket till träning, har försökt att träna lite trickträning med dom så gott jag orkat och varit ute med dom i trädgården. Skönt att dom är så lugna och inte klättrar på väggarna av lite längre vila. Om en stund tänkte jag iallafall skära upp lite korv och gömma inomhus. Så dom får lite roligt att göra!

På bilden ovan ser ni en ungtjur som går i hagen bakom vårat hus, det är ett helt gäng med nyfikna tjurar som går där. Dom kommer springandes såfort jag är ute med hundarna i trädgården och Sigge blir totalt förvirrad vad sjutton det är för saker som står där och glor. Så dom skäller han ut med noter och igår fick han även lära sig en läxa då han fick sig en stöt av elstängslet. Knashund! Först blev han jätte rädd och skrek till några gånger, men sen så gick han fram och skällde på tjurarna som vanligt. Hugo som också var här med Rebecka stod med skakiga ben och glodde på dom läskiga djuren. Han har ju också fått sig en stöt en gång i tiden av ett elstängsel och är ju rädd för kor/tjurar.

Till helgen får vi besök i form av farmor, farfar och mamma, så det ska bli jätte kul med lite besök! Måste väl städa lite innan dom kommer också (retas lite med farmor som jag vet läser detta)

Nu ska jag slita mig från datorn!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0