Tröttare än tröttast!

Usch vad trött jag är, hela kvällen har varit en enda dimma :P

Det hela började kl 07 imorse då jag steg upp och gjorde mig ordning för skolan, sen skola fram till 12.30 sen hem snabbt och hämta hundar och dra till Janette för lite spårning i skogen. Ut i skogen och får lära mig att göra ett personspår, gör spåret och sen tar vi alla hundar (sju stycken! Mina två, Rebeckas Hugo och Janettes fem vovvar) och går en tur i skogen med alla busiga vovvar.

Efter det så var det dags för Sigges spår som han fattade rätt så skapligt vad han skulle göra, han fann spåret och följde det. Men tror han var trött då han var lite okoncentrerad, men duktig var han. Så detta ska jag göra om med honom.

Sen åkte vi till Janettes hus där hon hade lagt ett blodspår i skogen bakom till hennes dandie Liah. Inga perfekta spår förhållanden då dom gödslade som sjutton på åkern och det blåste riktigt kraftiga vindar åt olika håll. Men Liah hon klarade ändå spåret fint =) med vinklar och allt! Är imponerad av Janette och Liah, dom är riktigt duktiga. Liah var så stolt när hon hittade klöven i slutet av spåret.

Sen blev det fikapaus hos Janette, och sen blev det kloklippning på lilla valpPrincen. Sen var det bara att skynda sig iväg och hämta Rickard på jobbet och sen handla. Var totalt slut när jag kom hem! Och fortsatte vara det hela kvällen, sen har jag haft huvudvärk till råga på allt. Inte kul! Nu är det dags att sova, imorgon ska jag sova lääänge så jag ska jobba natt i helgen.

( detta inlägg är skrivet från mobilen )


Kommentarer
olivia > The dogs
2012-08-24, klockan 10:23:35

Oj OJ OJ.....Vad mycket du han med!


Ville bara säga att du kanske kan få igång sommar-tävlingen på Ifokus, så folk hinner rösta! :)
Då du ska jobba natt och allt, så är det nog bäst att gö det nu ;)

Hej då!

Janette
2012-08-28, klockan 12:18:02

Hej du!
Förstår att du var trött efter den dagen. Fullt upp, men kul!
Sigge klarade av spåret fint för att vara första gången. Men jag undrar om du inte ska läsa matte också när du ändå går i skolan, för Lina lilla du kan inte räkna. Det var faktiskt 8 hundar med på promenaden, 5+2+1=8
Kramiz på dig och doggarna

Svar: Haha, ja du ser jag var verkligen trött när jag skrev det =) Så jag skyller på det!
Kram!
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0