Nu är den väck

 
Ja som ni ser på bilden så är det pälsen som är väck, Janette skrev till mig imorse och hörde om jag hade tid att komma på trimning hos henne och det hade jag ju. Så jag åkte dit en sväng och i bilen så funderade jag på det här med trimningen och jag vet ju att det tar 3-4 timmar ungefär att trimma Sigge och jag tänkte då och beslutade mig för att fråga Janette om det kanske var bättre att klippa ner honom med klippmaskin. Hon har gjort det med några av sina jack russllar och dom har varit jätte fina. Så tillsammans så kom vi överens om det och resultatet blev ju jätte bra tycker jag =)

Och det tog bara 1½ timme (Inklusive badning och föning innan), jämför då det med 4 timmar för enbart trimning (trimning = när man rycker pälsen med fingrarna, detta gör INTE ont då det är död päls man avlägsnar och dom hårstråna sitter inte fast ordentligt som vanlig päls gör. vill bara inflika med det då vissa tror att man plågar hunden då man rycker pälsen). Jobbigt för både trimmare och hund! Så har man en hund som inte ska ställas ut så är det ett bra sätt tycker jag.
 
Sen såg Janette också att Sigge inte hade mycket till ny päls under den "gamla" så han hade i princip blivit nakenhund om vi hade ryckt pälsen på honom, så jag är mycket nöjd med resultatet =) Min grabb var väldigt duktig också och stod stilla nästa hela tiden. Nu sover han bredvid mig och sover gott.
 
Nu ska jag fixa lite här hemma.
Ha det fint!

Kommentarer
Anonym
2012-12-17, klockan 16:05:47

Hej du!
Vilken fin bild du fick på Sigge efter klippningen!
Han ser riktigt bra ut tycker jag!
Pussa han på nosen från mig.
Kram!

Svar: Hej!Ja den blev ju bättre än före-bilden, den blev ingen höjdare men den fick duga som före bild iallafall.
Men ja han blev superbra! Tack så mycket för att du tog dig tid!

Kram!
linaalgotsigge.blogg.se

Janette
2012-12-17, klockan 16:12:52

Hej igen!
Ville bara säga att det inte var meningen att jag skulle vara anonym!
Kram igen // Janette

Rebecka
2012-12-17, klockan 17:08:21

Hihi vad liten han blev! Lilla Siggisen. Men fin blev han, tumme upp för ett bra jobb :D

Svar: Ja det blev väl typ halva hunden kvarliggandes på trimbordet efter klippningen ;) Men ja han blev fin!
linaalgotsigge.blogg.se

Sara
2012-12-19, klockan 09:45:34

Haha hjälp vad lufsig han såg ut på före-bilden! :) Fin blev han!

Andrea
2012-12-20, klockan 06:56:06

HAha åh vilken förändring :D


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0