Snömonster



Visst är mina snömonster fina? Ja en utav dem är iallafall glad att det är snö och det är den vite lurviga grabben där. Han gillar att jaga snöbollar och skutta runt i den djupa snön. Algot däremot är inte lika förtjust men han gillar även han att jaga snöbollar.

Idag har vi varit ute en del och skottat, sen har vi lekt med hundarna i snön och gått en runda. Vi pulsade över åkern, Rickard gick först och gjorde väg för mig som i min tur gjorde väg åt Algot, då tyckte han att det gick bra att gå då han slapp skutta i den djupa snön. Sigge däremot skuttade runt i snön hela tiden och var helt lycklig och stack ner huvudet så djupt ner i snön som det bara gick. Han är charmig han när han kollar på en med det där snöiga lurviga ansiktet =) Men jag funderar på att höra med med Janette (Sigges uppfödare) om hon har tid att trimma ner honom, för som det är nu så blir han SÅ snöig så han ser värre ut än en michelingubbe. Sen kanske att vi köper en overall till honom så att han slipper frysa också när/om han blir trimmad.
Idag har det varit en rätt bra dag, Rickard är ledig och vi har städat lite här hemma, sedan hälsade vi på hans mamma en sväng och nu ikväll ska vi slappa och kolla på film (jag ska dock plugga lite innan då jag har prov imorgon på italienskan usch och fy)
 
Nu är det bäst att ta tag i pluggandet.

Vi höres!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0