Ny månad..

Ja då har en ny månad inkommit, det går fort! Nu är det typ bara 5 månader kvar till semester =) Man ska börja räkna ner tidigt. hehe!

Det har inte hänt särskilt mycket alls de senaste dagarna, i Tisdags var vi till Ullared för shopping. Blev inte så mycket hundsaker, mest godis och bajspåsar. Sen blev det lite småplock till hemmet.

Sen har jag jobbat två nätter också, Onsdag och Torsdag natt. Men är ledig tills imorgon, sen jobbar jag även Onsdag, Fredag och Lördag nästa vecka. Sen blir det plugg och hundträning under nästa vecka, så det blir fullt upp.

Idag har vi varit ute i skogen med vovvarna och gått en runda i kylan, det var riktigt kallt ute och Sigge fick köldkramp i tassarna flera gånger den stackaren. Han får det när det blir många minusgrader, sen glömde jag såklart att sätta på han täcket innan vi åkte ut. Smarta jag! 

Nu ligger dom här helt utslagna både Algot och Sigge, och Rickard är i Jönköping på ishockey så jag sitter här ensam och väntar på att skidskyttet ska börja.

Sigge har även lärt sig ett nytt trick i förrgår och igår, nu kan han stänga skåpsluckor med tassen. Ser så roligt ut när han gör det. Ska försöka filma honom någon dag. Har även börjat med att försöka få han att sitta fint, att han ska sitta på rumpan och ta upp tassarna i luften. Det har hittills varit omöjligt att lära honom, men nu verkar det som att han börjar förstå. Så det ska finslipas!

Nu ska jag hänga tvätt och sätta igång en diskmaskin, ha det!


Sigge i det vackravintervädret idag!

Kommentarer
Sara
2012-02-05, klockan 21:00:18

Vad fin han är :) lycka till med träning av sitt vackert det är så gulligt när de gör det :)

Janette Andersson
2012-02-06, klockan 10:46:29

Hejja på Lina! Du klarar säkert att få Sigge sitta fint.

Kram


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0