Fredag!

Jisses vad denna vecka har gått fort, redan fredag och helg! Vi får se vad helgen har att bjuda på, blir nog mest långpromenader med hundarna och så lite städning.

Har inte hänt så mycket i veckan faktiskt, det enda är att jag försöker lära Sigge ett nytt trick. Höger och vänster, när jag säger höger ska han buffa med nosen på min högra hand och vänster så buffar han på vänster. är i inlärningsfasen nu men det går framåt. Vi får väl se om han fattar tillslut. Det är så kul att se Sigge lära sig nya saker för man ser verkligen hur mycket han koncentrerar sig på mig och det jag säger. Han vill så gärna göra rätt.

Algot är så rolig, när vi går och lägger oss på kvällen så lägger han sig alltid i sin bädd, aldrig i sängen. Men alltid när vi vaknar så ligger han helt utsträckt i sängen mellan oss. Då har han smygit sig upp i sängen mitt i natten, ibland brukar jag ligga och låtsas sova precis när vi släkt men då hoppar han minsann inte upp. Han kommer säkert upp när han märker att vi somnat. Rolig är han! Imorse låg han under sängen och skällde i sömnen, så det ekade i hela rummet. Ibland kan man vakna av att han skäller i sömnen mitt i natten. Fast han skäller inte riktigt, han låter som en skällande valp =) Lilla Algot.



Vackra fjäll!

Algot uppe i fjällen, här var han drygt 7 månader.

Algot njuter av friska lapplandsluften.

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0