Lördags aktivering!

Idag tog vi lite sovmorgon men sen lite senare på förmiddagen så begav vi oss ut i skogen för att gå en långpromenad. När vi väl kommer till skogen så är det flera jägare där som står i skogen så då fick vi ändra våra planer, så då gick vi vid dammarna istället. Och idag invigde vi Sigges nya klövjeväska, testade den hemma innan vi skulle åka iväg för att justera den, då stod han still som en stel pinne. Så jag trodde inte han skulle tycka om att ha den på sig när vi väl kom ut heller, men där hade jag fel! Han betedde sig precis som vanligt och verkade inte direkt bry sig om att han hade något på ryggen. Duktig kille! Nu i början kommer vi använda väskan tom för att sedan lägga i lite lättare vikter av något slag.

Efter vi hade promenerat en stund gick vi ut i skogen bredvid dammarna och gjorde leta sökövningar. Jag gömde Sigge boll inne i skogen på lite kluriga ställen (tyckte jag) men Sigge hittade dom hur svårt jag än gömde dom. Algot fick leta lite godis, men han var så ivrig så att han missade godisarna hela tiden. Han var mer intresserad av en svan som var i dammarna (se bild nedan) han undrade nog vad det var filur som lät konstigt. Algot vägrade att lämna svanen och ville hela tiden gå tillbaka.

Nu ska vi snart gå ut en pinkerunda med hundarna i snöyran, det har kommit massor av snö nu i eftermiddag. Helst hade man nog velat suttit inne hela kvällen, men har man skaffat hund får man ta sitt ansvar och gå ut med dom =)

En sak till bara; Jag har ändrat lite med kommenteringen på bloggen, nu måste jag godkänna alla kommentarer innan dom läggs ut på bloggen. Jag valde att lägga till den funktionen då det var en mycket rolig person som valde att spamma min blogg med en massa tråkiga inlägg. Kan förklara lite nämre; Jag är medarbetare på ett stort hundforum som heter Hundar ifokus, där har vi haft en medlem som inte har kunnat sköta sig och endast varit ute efter att förstöra på forumet. Då denne person inte kunnat acceptera att den inte är välkommen på forumet har personen valt att trakassera oss medarbetare och även medlemmarna. Tydligen så hittade även denna personen hit till bloggen och tyckte att den var mycket rolig då den försökte spamma min blogg =) Så nu vet ni hur det ligger till.

Nu blev det ett långt inlägg, hoppas någon orkar läsa!


Sigge i sin snygga klövjeväska


Lite mer från sidan


Uppifrån!


Algot spanar in sin nyfunne svankompis!


När sikten är skymd så kan man ställa sig på bakbenen för att se bättre.


"Hörru kompis, jag kommer tillbaka någon annan dag istället!"

Kommentarer
Rebecka
2012-01-21, klockan 18:14:11

Så snygg Sigge är i sin väska! Måste köpa en sådan till Hugo sedan. Fast i några storlekar större då ;)



Haha så söt han är, lille gosalgot :)

Janette Andersson
2012-01-21, klockan 18:39:21

Hej!

Fina bilder på fina pojkar!

Klövjeväskan verkar sitta kanon på Sigge. Han kommer at älska den om han är det minsta lik sin mor (och det är han ju).Hon sticker i huvudet alldeles själv när vi ska ta på den.

Kram från oss!


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0