Regn, regn & regn!

Här om dagen hade vi en del snö och det såg väldigt vintrigt ut, nu ser det mer ut som en vanlig svensk höstdag: REGN! Riktigt tråkigt, jag som tänkte gå ut med vovvarna på en långpromenad och kanske träna lite på hundklubben. Men tji fick jag! Varken jag eller hundarna är på topp när det ösregnar ute.

I Tisdags ringde jag alltså till veterinären då Sigge hade något problem med ögat, jag ringde straxt efter att dom öppnade vid 8 på morgonen och fick tid vid 11 några timmar senare. Så det var bara att skynda sig att göra sig färdig och sen lasta in hundarna i bilen och fara ut i skogen så dom fick kissa och springa av sig lite. Sen drog jag till Värnamo, det var tur att jag hade bilen. Väl hos veterinären fick vi vänta en liten stund innan vi fick komma in, det var fullt i folk och hundar i väntrummet men Sigge skötte sig väldigt bra måste jag säga, han pep lite men inget galet skällande som han annars kan orsaka emellanåt. Väl inne hos veterinären skötte han sig jätte bra, han verkade gilla veterinären då hon var väldigt mild och lugn. Så han höll sig stilla medans hon undersökte hans öga. Förmodligen hade han någon inflammation/infektion, så nu ska han få salva två gånger om dagen i tio dagar. Tycker redan att det börjar se bättre ut.

Samma dag som jag märkte av hans öga så märkte jag även att han blivit röd i ljumsken och fått små utslag, men det var också tydligen en bakterieinfektion som ska behandlas med bad och specialschampo. Stackarn råkar ut för mycket!

Igår började vi skolan igen då vi hade italienska, det var en rätt rolig lektion och jag kunde inte sluta skratta åt vissa saker. Knäpp grupp vi är + läraren som är jätte flummig emellanåt.
Sen var jag ute i skogen med Rebecka och hennes hundar, så då blev det fullt ös i skogen. Klantige Hugo gled flera meter på huvudet då Sigge fintade bort honom, han sprang även in i en liten gran som böjde sig. Ja Hugo är verkligen klantighet personifierad =) Men söt är han.

Här är några bilder från i måndags när vi var ute och gick (inte i skogen)







För några dagar sedan hade jag väldigt tråkigt, så jag klippte ihop en liten video på vovvarna, ni kan ju kika om ni har lust/ork:

Kommentarer
Rebecka
2012-01-12, klockan 11:20:03

Åh så söt Hugon var i bild 2! Han hade ju passat med ståöron ♥



Och jaa där är den ju! Hugo som tar sig ett dopp i dammen... Haha!! Härlig video på vovvarna. Ser så roligt ut när Sigge och Algot snurrar samtidigt... kul att se videos när Hugo var lite mindre också. Jag lånar nog den lite om det går bra :)

lina
2012-01-12, klockan 20:33:22

TACK så hemskt mycket! :D det lät gott. ska jag testa nästa vecka! :D


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0