Söndagsslapp!

Ja idag har vi inte gjort mycket kan jag säga, har blivit storstädning av toaletten och lite allmän städning av övriga lägenheten bara. Annars har det varit en riktig slappardag, vi var ute i skogen en stund och busade i snön. Algot fick ha sin overall på sig och den hjälper mycket, dock så täcker den ju inte varenda kroppsdel av honom så lite snöig var han i pälsen.

Imorse märkte jag att Algot fått samma symptom som Sigge hade innan med ögat, så nu har han nog också åkt på något. Har spolat hans öga med koksaltlösning och torkat ordentligt, blir det inte bättre tills imorgon eftermiddag får ha väl också börja med salvan. Vet att det ska finnas receptfria ögondroppar att köpa på apoteket, ska gå bort dit imorgon och se om dom har något. Så typiskt! Jag frågade veterinären om det var risk att min andra hund kunde smittas, men det var inte stor risk sa hon. Men då visste hon nog inte att jag har en hund som gillar att gnida ansiktet mot mattor, möbler och våra fötter =P Så han har säkert fått det på såvis.

Nu har vi precis varit ute på sista rundan med hundarna så nu ligger alla och sover på sina platser. Katten Minou har som vanligt intagit plats på min sida av sängen. Så jag får gå och puffa bort henne om en stund, då brukar hon bli lite grinig. Men kelar man med henne en stund så brukar hon bli nöjd.

Godnatt!


Sigge balanserar, på långpromenad förra helgen!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0