Havanaisträffen!









Ja i helgen som var gick ju då havanaisträffen av stapeln, Algots uppfödare (Lollo på ispärlans kennel) brukar vara med och ordna havanaisträffar. Jag och Sara (som bodde hos mig över helgen) åkte ner till Skåne i Lördags. Det regnade och blåste, men som tur var hade dom i sista minut ordnat så att vi kunde vara inomhus. Så det var jätte bra. Tyvärr fick jag inga bilder från träffen då det var jätte svårt att fota i det ljuset som var där. Blev bara suddiga och tråkiga bilder. Så det var lite synd. Kul att träffa människor med samma ras och få se en havanaiser i massa olika färger. Var väl runt 20 hundar tror jag och det var inga större bråk alls, och inga hundar som skällde hejvilt. Så det säger ganska mycket om hur rasen är. Många var väldigt lika Algot i temperamentet. Den där lugna avslappnade stilen =) Algot var i himmelriket när det var så många tikar i hans storlek där, han flörtade lite med flera av tikarna där. Men tror inte dom föll för hans charmiga utseende ;)

Så det var en trevlig helg måste jag säga!

Ovan ser ni lite bilder på Algot och hans nya kompisar Amadeus (den ljusa/vita/beiga vovven) och Elton (den svarta långhåriga som var nästan omöjlig att få med på kort) Alla tre hundarna kom jätte bra överens så det var roligt!

Kommentarer
Rebecka
2012-05-15, klockan 11:09:39

Vilka tjusiga grabbar! Fina kort. Algot har sin vanliga standardmin ser jag :P



Synd att du inte fick några bilder från själva träffen men ibland är det omöjligt att fota om det är det minsta mörkt i inomhusmiljö... men jag kan tänka mig att Algot flörtade för glatta livet med så många tikar i närheten ;) sötnöten


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0