Klippt och skuret..





Ja här ovan ser ni hur Algot blev efter att JAG klippt honom för första gången, blev väl inte jätte jämnt och sådär men det blev helt okej tycker jag för att vara första gången =) Algot verkar trivas i sin sommarfrissa också, så jag tror han tycker det är skönt.

Idag har jag tränat lite trickträning med Sigge, så nu kan han backa med enbart ett kommandoord och utan att jag behöver visa med handen. Duktig är han min pojk!
Sen började jag även med ett nytt trick och det är "buga", börjar riktigt bra då han verkar fatta vad han ska göra. Så detta ska vi nöta in så sitter det nog snart det med. Sen blev det även lite "dansa" och "sitta fint"-övningar som också gick bra. Han verkade sugen på att träna idag. Resten av dagen får dock bli en riktig slödag.

Ska jobba inatt så man borde kanske gå och vila en stund då jag gick upp straxt innan kl 7 imorse. Men känner jag mig själv så blir det ingen vila alls. Ska iallafall städa lite nu tänkte jag.

Kommentarer
Rebecka
2012-05-31, klockan 14:16:24

Vilket snyggo! Klart han tycker det är skönt, han blir ju som en sprallig liten limpa när du klippt honom. En helt annan hund!


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0