Liten ulltuss tränar agility


Sötaste lilla Algot flyger igenom däcket


Lägg märke till den lilla tungan som är ute, så himla söt!


Satsar 100% på hoppet


Slalomet klarar han ganska bra, med lite mer träning kommer det sitta


han är väl för söt alltså, ser ju urlycklig ut när han springer där i tunneln.

Alla foton är tagna av Rebecka

Var bara tvungen att visa dessa foton på min lilla ulltuss, han är ju för söt när han tränar agility alltså. Han ser så fokuserad ut som det bara går =P Han är duktig den lilla parveln. Men behöver lägga upp hans träning lite annorlunda. Nu ser han bara hindrena ett och ett och inte som en bana. Så han gör liksom ett hinder som tror han att det är klart. Så jag ska börja med två hinder på rad och så vidare. Vi kör ju inte direkt agility för att komma upp på elitnivå, men det är bra aktivering och det stärker hundarna både fysiskt och psykiskt. Sen tycker han ju att det är så kul, det syns ju på honom.

Nu ska jag väl snart börja packa lite inför resan, har bara packat sängkläder och sånt ännu. Och hundarnas saker då. Så nu måste jag väl börja fundera på vad jag INTE får glömma. Kanske är dags att göra det då jag måste duscha och gå ut med hundarna innan jag ska till skolan för italienska lektion.
Såklart har jag gått och blivit sjuker, eller ja har ont i halsen som sjutton och känner mig lite seg. Får hoppas att det ger med sig och inte blir värre nu när vi ska åka.

Nähäpp dags att börja arbeta lite då =) Höres!

Kommentarer
Rebecka
2012-05-16, klockan 11:15:50

Lilla ulltussen är jätteduktig! Jag tror att han kan bli riktigt duktig med lite mer träning, och som sagt lära honom en liten bana kanske :)



Kul att du tyckte om bilderna, det var ju perfekt fotoväder igår. De flesta bilderna blev skarpa faktiskt :)

Anna
2012-05-16, klockan 14:45:04

Alltså åååh Algot är ju helt bedårande! Från vilken kennel köpte du honom? Vi funderar på att skaffa en bichon havanais till nästa sommar och jag har börjat kolla omkring efter seriösa kennlar nu :)

Sara
2012-05-16, klockan 22:28:23

Underbara bilder som alltid! :))

Janette
2012-05-17, klockan 18:59:40

Hejsan!

Som vanlit superbra. Bäde bilder och föremålet på dem.

Kul att han gillar Agility.

Ha en bra helg!

Kram


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0