Ny fin header!



Ja ser ni så fin header jag fått på bloggen! Tack så mycket Rebecka!

Nu var det några dagar sedan jag bloggade igen, har inte haft sån stor ork till det. Har inte hänt så värst mycket heller. Jag och Rebecka tränade lite agility i Tisdags, det gick rätt bra faktiskt måste jag säga. Igår hade vi hundkurs i ösregnet och vi skulle visa lite vad vi hade lärt oss gällande linförgiheten (fotgående) Sigge skötte sig ypperligt fint, dock satte han sig lite snett vid "vänster och höger om halt", så det ska vi jobba på. Sen hade givetvis någon tappat en stor levergodis precis där vi gick, så den blev ju väldigt intressant för Sigges del då han först fick vittring på den och var bara TVUNGEN att hitta det där som luktade SÅ gott. Nosen är det inget fel på iallafall.

Sen gjorde vi en platsläggning som också gick bra, har fått lite tips angående detta också som vi ska öva på. Sen är det bara att träna som fasen på dom andra lydnadsmomenten och i framtiden kanske kanske vi ställer upp på en lydnadstävling, åtminstonde rallylydnad ska det bli har jag bestämt. Sigge var iallafall mycket duktig igår på kursen, vid ett tillfälle skulle vi byta hundar så jag fick en söt tollartik och hon som har tollaren fick Sigge. Och faktiskt så skötte sig Sigge suveränt bra även med henne, han verkade gilla henne.

Nu är det helg igen och det blir en fullspäckad helg även denna, så i eftermiddag kommer Sara (en kompis som bor utanför Göteborg som jag träffat via hundarna) hit med sina två bichon havanaiser och så imorgon blir det hundträff i Skåne med Algots uppfödare och en annan uppfödare. Och förhoppningsvis massa gulliga havanaiser =) Det ska bli riktigt roligt! Sen ska jag och Sara iväg till hundklubben i eftermiddag när hon kommer och träna lite agility. Får hoppas att det blir uppehåll åtminstonde. Men först ska jag vänta på Rickard som är ute och springer i ösregnet, för vi måste in till Värnamo och köpa några saker. BLANDANNAT en regnjacka till mig, det är det viktigaste känns det som. Igår på hundkursen blev jag jätte blöt igenom jackan och det var verkligen inte skönt.

Nu ska jag ladda min kamera innan jag glömmer det. Återkommer imorgon kanske!


Kommentarer
Rebecka
2012-05-14, klockan 17:02:40

Kul att du tyckte om den :) Ser fram emot en uppdatering från helgens aktiviteter!


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0