Dags för uppdatering!



Ja nu kände jag att det var dags för en liten uppdatering här på bloggen!

Allt flyter på som vanligt, mycket skola och lite annat som tar upp min tid känner jag.

Polly är som vanligt igen, tog stygnen på henne och sen fick hon gå ut. Oj vad nöjd hon var med det =) Så nu är det gamla vanliga Polly igen.

För en vecka sedan precis så kände jag att Algot hade en tova på ryggen, där brukar han inte bli tovig. Tänkte då klippa bort den och fann då nått äckligt blött eksem under där. Så det blev att klippa bort päls på ryggen och då förstod jag att det nog handlade om fukteksem/hotspot för det var precis det utseendet och dom symtomen. Så det var bara att bada honom med klorhexidinshampo som jag hade hemma, och sedan försöka hålla det torrt och rent. Plus att han fick ha en uppblåskrage som jag hade hemma sedan innan, det har fungerat bra och såret såg så fint ut i veckan. Men jag tyckte det såg ut som att det hade spridit sig runt om så jag fick raka ner hela hunden så jag kunde se hur det såg ut, men det var inte så farligt som det såg ut. Så nu har Algot en fin vinterfrissa, stackarn går runt och fryser lite så han får ha en liten tröja på sig på dagarna. Haha han ser så nöjd ut i den.

Men iallafall så i veckan när såret såg som finast ut så valde jag att ta av kragen för en liten stund, så han skulle slippa den. Jag måste ha varit ofokuserad på honom för rätt som det var hade han varit där och tagit bort sårskorpan så att det började vätska sig igen. Dumma lilla hund =) Så det får bli krage ännu längre nu enda tills sårskorpan är väck.

Helgen kommer inte bjuda på jätte mycket spännande, blir nog till att besöka Rebecka och Jörgen imorgon Lördag, så det blir ju iallafall roligt. Sen inatt ska jag jobba, så ikväll händer det inte mycket spännande.

Nu ska jag göra mig iordning inför italienska lektionen som vi har idag. Får se när jag skriver något nästa gång =)

Kommentarer
Sara
2012-11-12, klockan 07:18:43

Kan vi inte få se Algot i hans nya "frisyr"?


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0