Sov gott finaste kanin!



Igår kväll märkte jag att våran kanin Tintin inte mådde väl, han bara satt i ett hörn med halvslutna ögon, varken ätit eller druckit sen i förrgår och hans ögon rann. Så jag ringde till veterinären imorse när dom öppnade och jag fick komma in vid 20 över 10, där konstaterades att han hade vääldigt låg temp 33 grader bara (38-40 är normalt på en kanin) och hans hjärtslag var lite ojämna, han var även uttorkad. Det fanns inte mycket hopp med andra ord! Veterinären sa att man kunde få upp hans temp om man satte dropp och använde värmedyna, men det var inget som var säkert. Jag tvekade inte en sekund utan sa direkt att jag ville att han skulle få somna in, han har levt i 8½ år ungefär och varit frisk därför ville jag inte förlänga hans lidande.

Det känns mycket tungt att behöva ta farväl av en gammal vän, vissa tycker säkert att han "bara" var en kanin men för oss var han mer än så. Han var en individ med en personlighet och en familjemedlem till oss, och han har vi nu förlorat. Men det känns ändå bra att han fått ett så långt och bra liv, och jag är glad för honom =)
 
Vi kommer begrava honom under en ek här i trädgården, han ligger inlindad i en skön filt och ligger i en kista som jag fick med mig från veterinären.

Sov gott nu älskade fina Tintin, du kommer vara saknad!

Kommentarer
Linnea
2012-12-20, klockan 10:27:42

Ett djur är aldrig "bara ett djur". De ger en så mycket, oavsett om det är en hund eller en kanin.

Riktigt bra blogg har du också, rolig att följa! :)

Svar: Visst är det så, synd bara att inte alla tycker så.
Tack snälla du, vad roligt att du tycker det. Ska genast kika in din blogg =)
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0