Helgen som varit!

Algots nya fina tröja som jag köpte på ÖoB

Prylar som vi köpte på Julmässan i Åminne


Den underbara chokladfondanten vi gjorde igår till efterrätt
 
Helgen har varit BRA, men väldigt kort och den har gått himla fort. Jag förstår verkligen inte var helgen tog vägen =)

Idag så har jag vi varit på julmässa/marknad i Åminne, det var riktigt trevligt måste jag säga. Mysigt med julstämning såhär i Oktober, jag älskar ju julen så jag säger inte nej till lite sådant såhär tidigt =) Dom hade mycket fint och mycket gott ätbart på marknaden. Vi köpte lite keramiksaker från en kvinna som gör dessa själv, de är jätte fina saker med katter på som är riktigt charmiga. Köpte två muggar och en ljusstake som jag fick av min kära Rickard. Sen blev det lite jordgubbsmarmelad och honung med smultronsmak, lite sådär ojuligt och mer somrigt!

Igår så gjorde jag den godaste efterrätten jag tror jag nånsin ätit, inte för att skryta då jag själv gjorde den (efter recept såklart) men den var riktigt god och helt i min smak. Chokladfondant med glass och hallon, ni hittar receptet här!

Idag cyklade vi även tre kilometer med hundarna igen, det gick bra även idag och dom var duktiga båda två, Polly sprang efter oss och försökte hänga med, så hon har fått lite motion hon också. Den katten är bara så knasig =)
 
Imorgon ska jag plugga som sjutton inför proven som är i veckan, så det är det enda jag ska göra.

Nu ska hundarna få mat!

Kommentarer
Farmor o farfar
2012-10-22, klockan 11:17:37

Hej på Er!
Det ser ut som att det är full fart i Småland.
Mycket fina och kul bilder Du fixar med.
Vi bara längtar efter att läsa mera och se mer
fina bilder!!

Svar: Hej, ja det är full fart här!Kul att ni gillar bloggen och bilderna.

Vi ses snart hoppas jag!
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0