Min stackars Polly!



I Torsdags kväll så kom Polly in och blödde lite på bakbenet, och jag kunde antyda till några små sår där. På Fredag morgon var hon jätte svullen och haltade en del, jag ringde då till veterinären i Värnamo som tyckte att jag skulle få henne kollad innan helgen men dom hade ingen tid. Fick en akuttid/jourtid på djursjukhuset i Jönköping, så där skulle jag infinna mig kl 15 och sen få sitta i väntrummet tills dom hade tid att ta emot oss. Rebecka var så snäll så hon erbjöd sig att följa med dit och hålla mig sällskap då RIckard jobbade kväll så kunde han inte följa med. Vi fick väl komma in 15:10 eller nått, där konstaterade dom att dom skulle få söva ner henne så dom kunde raka ner pälsen för att se bättre. Så vi fick väl vänta ytterliggare till kl 16 innan dom tog Polly med sig och jag och Rebecka fick åka och göra något annat under tiden som dom tog hand om henne.

Dom sa att det skulle ta ca en timma, efter en timme så ringer dom och säger att hon är färdig men inte riktigt vaken. Men vi åkte dit och väntade, fick väl vänta en bra stund innan vi fick komma in och höra vad det var som hade hänt egentligen. Det var så att hon hade fått en böld i tassen med en massa var (antar att det var nån infektion) så den hade dom tömt på vätska och så fick hon drän som skulle leda bort vätska från såret. Dom visste inte vad dessa sår berodde på men antingen så har hon skadat sig på något eller blivit biten av något.

Stackars Polly har nu under helgen fått ha tratt på sig och inte får hon heller gå ut, hon får även medicin en gång om dagen och så tvättar jag rent såret med koksaltlösning. Hon har varit så deppad i helgen och vill bara ut hela tiden. Tycker så synd om henne, för det känns som att man plågar henne. Men man gör det ju så att hon ska bli frisk igen. Imorgon ska jag åka in igen så ska dom ta väck dränaget och stygnen, så får vi hoppas att det har läkt och ser bra ut så att hon snart kan få gå ut.
 
Annars har helgen bestått av enbart jobb, Fredagen gick åt hela dagen till skola, veterinär! Kom hem kl 18,30 och sen var det bara att duscha och gå ut med hundarna och sen dra till jobbet. I går åkte vi inte till Jönköping igen och hämtade ut Pollys medicin. Inatt är det sista jobbnatten innan jag har lite skollov. Det ska bli skönt! Man är rätt trött efter tre nätters jobb på helgen.

Kommentarer
Johanna (joheck)
2012-10-28, klockan 22:13:15

Ånej inte vackra Polly! Stackaren. Du får ge henne en kram från mig, och nått extra gott :)

Andrea
2012-10-31, klockan 13:51:15

Stackarn :(


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0