Nytt trick på inlärning!


Tre lite olika bilder på Polly, tycker hon är rätt rolig att fotografera då hon är så himla fin =)

Igår började jag lära Sigge ett nytt trick och det är att jag ska försöka få honom att slicka sig runt munnen. Har än då länge bara kommit till det första steget, och det är att försöka få honom att förstå vad det är han ska göra. Han slickar sig runt munnen men han vet fortfarande inte vad det är jag vill tror jag =P Det jag har gjort är att reta honom lite med en godis på munnen, då slickar han och då klickar jag med klickern och ger honom godis. Han tycker det är himla roligt iallafall =) Knasboll! Vi fortsätter så får vi se om vi fixar det.

Har hittat ett nytt träningsgodis som hundarna är alldeles galna i, det är några små små hundben som är av lammkött. Riktigt bra när man kör mängdträning med hundarna =) Nu tänkte jag gå ut i trädgården och gömma lite godis till hundarna. Kanske blir att skära upp några korvbitar och gömma för extra motivation.

Ciaociao!

Kommentarer
Johanna (joheck)
2012-09-12, klockan 23:02:18

Hur gör du när du gömmer godis till dom? Jag menar, vart gömmer du?

Polly är jätte vacker för övrigt!

Svar: Jag brukar bara gömma lite vart som helst, utomhus som kan jag göra som ett korvspår i gräset och sen låta dem leta. Godisregn på gräsmattan när dom inte ser, och sedan får dem leta godiset. Gömma i högt gräs är ju lite klurigare, men också roligt =)
Inomhus gömmer jag godis överallt och ingenstans typ, haha =P På möbler, bakom möbler försöker göra det så klurigt som möjligt.

Kul att du gillar Polly, kan bara hålla med dig. Hon är riktigt fin!
linaalgotsigge.blogg.se

Rebecka
2012-09-13, klockan 16:04:52

Vilket roligt trick :) ska nog försöka lära Hugo det också. Det var läääängesen Hugo lärde sig något nytt, så det är ju på tiden. Man kanske ska utmana sig själv och försöka lära in ett nytt trick i månaden..

Superfina bilder förövrigt! Polly är en riktig skönhet med de där vackra oranga ögonen. Du får så bra färgåtergivning i dina bilder!

Svar: Ja, det är ju väldigt bra hjärngympa för dom att lära sig nya trick. Sen är det ju kul om hunden kan lite olika tricks =) Du får skriva hur det går för dig och Hugo att träna in detta trick.
Tack vad kul att du gillar bilderna =) Ja hon är verkligen fin Polly, hon har så vackra färger =)
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0