Regnig tråkig Fredag!



Här kommer en liten film på bråkstakarna Algot och Sigge, Algot låter verkligen irriterad på Sigge ibland men han kan inte låta bli att jaga honom iallafall =) Knasbollar!

Idag har det regnat i princip hela dagen, så mycket utomhus aktivitet har det inte blivit. Var ute en stund nyss men då började det ösregna, så både jag, Polly och hundarna sprang in. Polly är alltid med oss utomhus om vi gör något. Hon går och stryker sig mot hundarna och hon gillar verkligen dom, men mot våran andra katt är hon sur. Dom har ändå vuxit upp med varandra dom två katterna och ändå är hon sur på Minou och fräser om Minou kommer för nära. Stackars Minou som inte skulle kunna göra en fluga förnär typ.

Funderar på om vi ska träna lite tricks här snart, försöka få till det där slicka sig runt munnen tricket. Inte det lättaste =P

Sen ska vi bara slappa framför tvn jag och hundarna, Rickard jobbar och sliter så han är inte hemma ikväll.

Kommentarer
Johanna (joheck)
2012-09-14, klockan 20:04:48

Måste bara fråga; är det alltid Algot som jagar Sigge? Här hemma är det jämt så att Sansa jagar Pin, aldrig tvärtom. Intressant att höra hur det fungerar hos andra.

Polly verkar vara helt underbar! Jag vill också ha en katt som lunkar med på promenader och älskar hundarna.

Svar: Ja det är i princip alltid Algot som jagar Sigge, eftersom Sigge är den som retas med Algot. Algot skulle knappt aldrig leka om det inte var för att Sigge gjorde sånna inviter =P Jaså så det är så hos er också? haha du måste ju lägga upp nån film när Sansa jagar pin.
Ja hon är underbar denna katt, hon följer med på skogspromenader och är med i trädgården om jag grejar med hundarna. Då kommer hon fram och stryker sig på dem =)
linaalgotsigge.blogg.se

Sara
2012-09-14, klockan 23:32:36

haha Algot gud vad jag skrattade gott när jag hörde honom lilla gubben :)Elton låter också lite så ibland hehe de är för roliga ibland!

Svar: haha ja han låter inte riktigt klok =P Kalle Anka brukar endel kalla honom. Knasgubbe! Låter aldrig Amadeus så då? Bara Elton? =)
linaalgotsigge.blogg.se

Janette
2012-09-15, klockan 12:34:09

Hello!
Inte kul med regn hela dagen. Vi var i Jönköping och äntligen fick jag mig ett par nya gummistövlar. Sedan var vi i Habo på Webws o, köpte godis. Hämtade kräftor för dagens skiva! Fin film på buspojkarna. Kul att Sigge gillar att bli jagad!
Kram

Svar: Nej regn kan man vara utan för det mesta tycker jag. Ojoj vad du har förlustat dig då. Ja gummistövlar går ju åt i dessa höstruskiga tider. Och godis låter inte helt fel det heller! Men kräftorna får du gärna behålla för dig själv, dom ska jag inte sno =) Vi ska bara ha en lugn kväll idag och äta lite god mat och så håller jag på med en efterrätt. Ha en trevlig kräftskiva!
Kram från oss!
linaalgotsigge.blogg.se

Rebecca (rebz)
2012-09-18, klockan 16:53:26

Haha vad söta de är när de busar. Algot är ju bara för rolig med sina ljud :P

Svar: haha ja han låter jätte rolig =P ibland låter han mer än vad han gör på filmen. Han låter oftast så när han är frustrerad =P
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0