Småhundar kan dom med!



Tänkte lite på det här med att folk inte tror att småhundar orkar med längre promenader eller krävande aktiviteter. Men ack så fel dem har =) Bichon havanais är en ras som är en utpräglad sällskapsras MEN vad mycket man kan göra med dessa hundar. Rickard sprang 4 km med hundarna i Söndags, Algot hänger på riktigt bra när dom springer och 4 km är inga problem för honom. Tycker bara det är kul när någon säger "Ja men en sån där liten orkar väl inte så mycket?" Så kan man svara dem att det gör dom visst och sedan berätta vad han kan åstadkomma. Vet inte varför jag skriver detta men det är väl för att man hör detta så ofta =)

Igår tog vi en promenad i skogen med Rebecka och hennes hundar, var riktigt trevligt! Sigge och Hugo lekte så Sigge var alldeles slut hela eftermiddagen. Skönt när dom får träffas så dom får leka av sig lite energi.

Idag öser regnet ner, och jag skulle behöva ta en runda med hundarna innan jag ska till skolan. Men det lockar INTE att gå en långrunda i detta spöregn. Får väl ta en kort pinkerunda med dom innan jag åker och så får jag aktivera dom lite inomhus.

Ciao!

Kommentarer
Johanna (joheck)
2012-09-18, klockan 22:04:51

Oja dom kan! I torsdags tog jag och pappisarna en långrunda på dryga milen. Oj vad trött jag blev. Hundarna hade lätt tagit ett varv till efter en kort paus. Sen ska förhoppningsvis jag och Pin spöa skiten ur alla bruksraser på lydnads planen :P.

Svar: Synd att man inte kan nå ut till ALLA som har fördomar om småhundar att dem faktiskt orkar och kan och framförallt vill bli aktiverade =) men men!
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0