Kolmården 2015


Igår tog vi oss en tur till Kolmårdens djurpark, vi lämnade hundarna hos mina föräldrar och mötte upp svärmor, Rebecka, Jörgen och Tuva-Li vid parkeringen vid djurparken. Var en lyckad dag med många fina djur. Höjdpunkten var dels en liten nyfödd lamaliknande unge som man ser på första bilderna här ovan som sprang omkring och gjorde hyss, först så sprang han upp på stenarna där det var snorhalt så då druttande den i vattnet och fick sig en simtur, mamman kom till undsättning och försökte hjälpte den. På darriga ben kom den upp och vidare mot andra sidan där en ännu större klippa fanns och där skulle den klättra upp men halkade ner igen. Stackars mamman! haha

Annars gillade jag järvarna och röda pandorna mest tror jag. Det var hemskt mycket folk och väldigt växlande väder så det var minus, vi fick ett skyfall över oss och blöt blev man. Var så sjukt trött i slutet då vi inte sovit något alls natten innan och ljudnivån i djurparken höll på att göra mig tokig, dessutom kände jag mig inte helt hundra pigg i kroppen heller så vi valde att säga hejdå till dom andra och åkte hem tidigare än dom. Men är nöjd med dagen iallafall =)

Kommentarer
Rebecka
2015-07-20, klockan 20:28:18

Så bra bilder du fick :) Min kamera levde sitt eget liv så jag fick fokus på kanske 8 av 50 bilder. Haha!

Svar: Tack! Jaså gjorde den? Vad tråkigt! Men dom bilderna du la upp på bloggen var ju jätte fina.
linaalgotsigge.blogg.se


KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0