Slöa dagar


Happ, här händer det inte mycket i regnovädret. Regnskurar till och från hela tiden. Som tur var så var det uppehåll på våran långrunda med hundarna efter lunchtid. Någon tur ska man väl ha. På morgonen åkte jag och Rickard in till Värnamo då jag skulle kolla efter kläder till bröllopet i helgen, hittade något att ha på mig iallafall. Alltid lika svårt! Sedan fikade vi på ett ställe också, så förmiddagen gick fort.

På eftermiddagen åkte vi sedan till dammarna i Skillingaryd som är ett ställe med ganska så rikt fågelliv, det finns åtminstone ett fågeltorn där som man kan kika ifrån. Hundarna fick följa med och jag gick en sväng med dom medans Rickard fågelskådade eller babblade med en annan fågelgubbe. Fick iallafall till några bra bilder, gillar verkligen blåklockor, det är en favoritblomma för mig.

Nu på kvällen har det inte hänt så mycket direkt, vi har mest slappat och kollat på tv. Hundarna verkar rätt nöjda och dom får en liten pinkerunda sen om någon timme igen. Vi har ett smart system här hemma, RIckard går ut med dom på morgonen och jag sista kvällsrundan. Då slipper man diskutera detta =P

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0