8 veckors godbitar!


Ja i måndags blev det fotografering av småtjejerna som blev 8 veckor gamla, hjälp vad tiden gått fort! Måste säga att denna fotosessionen var absolut svårast, dom var riktigt livliga denna gång och jag fick inte så många bilder som jag blev jätte nöjd med. Men det är kul att dom visar så mycket livsglädje, tjejen på bild nummer två är nu hämtad till sitt nya hem och den lilla tjejen på första bilden åker till helgen till sitt nya hem. Blir tomt utan dom =) Men skönt för dom att få egna hem att utvecklas vidare i,

Sitter här med en släng av huvudvärk efter att ha vaknat vid lunchtid idag efter jobbnatten, som nattjobbare så är det ganska vanligt att vakna med huvudvärk, speciellt när man druckit för dåligt på natten och det vet jag att jag varit dålig på denna natt. Så får väl skylla mig själv. En tur ute med hundarna brukar göra att det släpper men inte idag så får väl bli en tablett.

Inget löp ännu på gång hos kommande valpens mor, så vi får tålmodigt fortsätta vänta. Vet att även Karin (uppfödaren) är förväntansfull över denna kull då det är en mycket spännande stamtavla bakom tiken, plus då Alvin som är en väldigt välmeriterad havanais på andra plan än utställning. Med kommande valp är det tänkt att vi ska testa att ställa ut lite så får vi se hur vi tycker att det är, men det är inte prio ett för oss. Prio ett är alltid att få en trevlig hund i vardagen och i hemmet, sen tycker jag att det är kul med lite varierande träning av dess slag (spår/sökövningar, mentalaktivering på andra plan, tricks osv)
 
Höres!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0