Höst!


Nu går det verkligen inte att tveka på att det är höst, älskar höstens alla färger och klimatet. Idag på våran långpromenad var det dock lite kallt då det blåste riktigt isiga vindar, men får väl skylla mig själv då jag inte klädde på mig ordentligt. Uppfriskande var det åtminstone =) Bilderna i detta inlägg är från dagens promenad. 

Annars har veckan bestått av promenad med Janette och några av hennes vovvar, igår tänkte jag baka kanelbullar men fick då syn på en loppa på Algot (!!!!!!!!!) Såg en på honom för några veckor sedan men har efter det inte sett något på honom och jag har dessutom badat och fixat med hans päls ganska mycket och ändå inte sett något så igår när jag fann ännu en fick jag panik. Sanerade hela vårat hem och tvättade allt som hade med hundarna och göra, så jag hade en tvättmaskin igång i princip hela dagen. Pust! Kan vara en fågelloppa då vi har mängder med fåglar här i området då det finns folk som matar dom med massor av mat året runt. Är det fågelloppa så överlever dom inte i inomhusmiljö om jag förstått det rätt. Har ändå gett Algot en behandling med frontline så om det skulle finnas mer på honom så ska dom dö ut. 

Algot var så missnöjd imorse när han inte fick sova i sängen efter att Rickard hade gått till jobbet. Vet inte hur många gånger han sprang runt sängen och ville hoppa upp, men han kunde inte då vi tagit bort mattan på den sidan där han brukar hoppa upp. Den lilla stackaren =P haha

Har lite annat roligt att berätta men det får vi ta imorgon istället. 

Hoppas ni som läser detta får en underbar dag!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0