En salig blandning såhär på semestern!


Här kommer ett gäng bilder som är tagna vid lite olika tillfällen, vissa tagna av mig och vissa tagna av Rickard men alla är redigerade av mig.

En vecka kvar av första delen på semestern, nästa onsdag börjar jag jobba men har bara två nätter och sedan har jag 1,5 veckas ledighet igen så det känns rätt skönt. Nu på semestern har vi varit i Dalarna i en vecka, vi kom hem i Söndags. Borta bra men hemma bäst! Hade en härlig vecka i Dalarna/Kloten och vi hann med en hel del. Vädret var inte alltid det bästa men vi fick lite sol iallafall. Speciellt när vi besökte Carl Larsson gården i Sundborn så hade vi fint väder, vilket var tur då det gav upplevelsen något mera. Var jätte fint där och väldigt pittoreskt och hela byn var så idyllisk och typiskt Dalarna. Sedan shoppade vi lite vid Insjön där dom har ittala outlet, blev några nya mumingrejer för min del. Kupolen i Borlänge fick sig också ett besök av oss.

Igår var jag och Rickard vid ett naturreservat som heter Draven, fågelskådning stog på agendan och det skulle finnas nån ovanlig häger där. Tror vi eventuellt såg den, men vi behöver nog bättre utrustning för att kunna se fåglar på långt håll. Sedan så gick vi ut och åt tillsammans på kvällen i Värnamo, var mycket trevligt och gott =)

Annars har det inte hänt så mycket mer, till helgen åker vi till Lindesberg och på Lördag åker vi till Kolmården för ett besök på djurparken. Hundarna får vara hos mamma och pappa så möter vi upp Rickards familj där. Blir nog trevligt!

Nu får det inte dröja allt för länge innan jag skriver igen. Har fått upp fotolusten lite igen så vi får hoppas att den håller i sig.

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0