I gröngräset!



Dessa små fotade jag för tredje gången nu, de är ett himla sött gäng allihopa. Glada och trevliga hela högen =)
Alltid roligast att fota valpar som får vara just valpar, visst förstår jag att man ibland behöver uppställningsbilder om man har köpare som vill ha en "lovande" valp (avel/utställning exempel) Men naturligt är ju alltid bäst enligt mig och vad är mer naturligt än valpar i gröngräset?

Annars händer det väl inte så hemskt mycket kan jag väl säga, har 5 jobbnätter denna vecka så jag njuter av min enda riktigt lediga dag idag. Jag och hundarna har varit ut i skogen och gått en sväng, sedan stannade vi till vid dammen så Sigge fick bada. Ja även Algot går numera även i med benen vilket han ALDRIG någonsin skulle ha gjort om det var för några år sedan. När han var liten valp så var jag ju så smart att jag kastade i en sten i vattnet varav lilla 12 veckors Algot bara skutta i det iskalla vattnet och får totalt panik. Efter det har han hatat vatten, alltid tagit omvägar runt vattenpölar, inte velat gå på broar som det är vatten under. Men successivt så har han faktiskt vant sig och har med tiden börjat kunna dricka vatten från pölar och även sjökanter.

Förra helgen så gjorde han ett väldigt stort framsteg då vi la ner honom lite i dammkanten för att svalka av honom, han flydde inte i panik vilket vi berömde honom jätte mycket för. Efter det har han kunnat gå i med tassarna lite. Idag när jag var ute så gick han i med hela benen, han var så himla stolt när jag berömde honom =P Att det skulle ta nästan 8 år för honom att ta modet till sig trodde jag aldrig.
 

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0